آخرین آمارهای توریسم درمانی در جهان چه می گویند؟

آخرین آمارهای توریسم درمانی در جهان چه می گویند؟ هر ساله گردشگران سلامت و پزشکی بیشتری به آسیا می‌آیند. این خبری است که آمارها در سال‌های اخیر آن را تایید می‌کند. و نشان می‌دهد که بازار گردشگری سلامت تا چه حد در آسیا رو به توسعه است. تاجایی که بر اساس آمارها آسیا بیشترین سهم بازار گردشگری سلامت جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمارها در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار جهانی گردشگری سلامت به ۹۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. نکته اما اینجاست که کشورهای آسیایی بیش از یک سوم از سهم این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بازاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2032 ارزش آن به 273.7 میلیارد دلار برسد.

اما چطور این رشد و توسعه سریع در حوزه گردشگری سلامت در آسیا به وجود آمده است؟

کارشناسان معتقدند به دلیل عواملی مانند هزینه‌های پایین گردشگری سلامت در آسیا و زیرساخت‌های پزشکی قوی با امکانات پیشرفته این بازار در برخی کشورهای آسیایی رشدی روزافزون پیدا کرده است. همچنین وجود متخصصان ماهر در حوزه بهداشت و درمان نیز بر جذب توریست‌های غربی به آسیا تاثیر زیادی داشته است. موضوعی که داده‌ها و آمارهای صعودی آن را نشان می‌دهد.

کشورهای آسیایی مانند تایلند، هند، سنگاپور و مالزی به‌عنوان قطب‌های گرشگردی سلامت ظهور کرده‌اند. این کشورها طیف متنوعی از خدمات از جراحی زیبایی گرفته تا جراحی‌های پیچیده پیوند اعضا را ارائه می‌کنند. چین نیز با در دست داشتن سهم بزرگی از این بازار مثل بازارهای دیگر در توسعه گردشگری سلامت آسیا جایگاه خود را تثبیت کرده است.

آخرین آمارهای توریسم درمانی در جهان چه می گویند؟

سرمایه گذاری درست در مسیر رشد گردشگری سلامت

به گفته کارشناسان ایران نیز با توجه به ظرفیت‌های مناسب می‌تواند با سرمایه‌گذاری درست در این مسیر سهم مهمی از بازار بزرگ گردشگری سلامت داشته باشد. همه کشورهای آسیایی پیش‌رو در این زمینه با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و تاسیس شهرک‌های گردشگری سلامت به مسافران در تمامی مراحل از اسکان گرفته تا درمان و تفریح خدمات ارائه می‌کنند. به این ترتیب اگر این امکانات در ایران نیز به وجود آید کشور تبدیل به مقصد جذابی برای گردشگری سلامت در آسیا و حتی جهان خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *